Här händer det inte så mycket, jag har badat bastu och doppat mig i havet minst två gånger om dagen. En granne sa att havstemperaturen var 17 grader, men det känns onekligen lite kallare än så. Skönt är det i alla fall med doppen. Majlis gungar, spelar badminton, baseball eller paddlar på SUP-en vi brukar hyra nere i hamnen. Jag är med på de flesta aktiviteter. Men på morgnarna skriver jag på den nya USA-boken. Jag kom också på vad nästa roman ska handla om. Känns mycket bra! Tänk så mycket ett litet miljöombyte gör för hjärnan. Det känns tryggt och hemavant att vara i Norden. Jag tror inte jag vill bo här permanent, men två månader varje sommar är perfekt. Hittade den här i mataffären när vi handlade inför midsommar. Tänkte att den skulle passa mig perfekt, men det visade sig att den mest smakade nutella med en svag viskning av pistage så barnen fick ärva den. Majlis älskade den på mackor, men hälsar att den inte alls funkade på spenatplättar.[video mp4="https://files-aller-blogger-platform.aws.aller.com/uploads/sites/18/2026/06/img-6721.MOV?fm=mp4" data-setup='{"fluid": true, "autoplay":false}'][/video]Vi har också uppfunnit spelet sleepinton där om man missar badmintonbollen får jaga Sleepy tills man får tillbaka den.