Läste en Facebookuppdatering hemifrån Finland där någon rekommenderade en restaurang för att de hade “trevlig betjäning“. Tänkte på det hela dagen, att trevlig betjäning är ett säljargument. Jag antar att det delvis handlar om solen, generellt blir man väl gladare av sol än av slask. Om att den amerikanska personalen på restauranger till stor del lever på dricks (minst 20% annars är du en snåljåp!) Man kan vara cynisk och mena att en annan orsak är folks avslappnade klädstil i södra Kalifornien, snubben som ser ut som om han stigit ur en soptunna KAN vara en excentrisk regissör och kvinnan bakom dig i kön på Kreation Kafé är eventuellt castingansvarig på en TV-serie. Eftersom många som flyttar till Los Angeles gör det för att de vill in nöjesbranschen kan varje vardagligt möte vara ett potentiellt karriärslyft. Bäst att vara trevlig!Men jag tror också att det är kulturen. Jag ÄLSKAR att vem som helst helt kravfritt byter några ord med mig på gatan, i kön på Primo Passo, hejar på mig när jag springer och hälsar i huset. Människokontakt är fint. Om jag ska kökspsykologisera det hela handlar det väl om att känna sig sedd. Read more