I kommersiellt samarbete med Reserol Jag läste den här texten om skönhetsprodukter och smink och om hur det som inte förändrats genom (moderna) tider är att sminkreklam, som det mesta andra, mest av allt säljer illusionen om lycka, skönhet och lyx. Vi är egentligen medvetna om att det är drömmar vi köper, men vi är villiga att ändå göra det eftersom det känns bra. Och vem vet, kanske läppstiftet ändå gör oss lite snyggare, lyckligare och lyxigare? Det som förändrats är att vi shoppar sminket online, gör det på initiativ av influencers och att mångfalden är större. Vi ser fler sorters hudfärg, kroppar och ålder. Okej, det sägs supermycket intressant i den här artikeln och vi ska prata om den i nästa avsnitt av Skåpet podcast, men det jag initialt tog med mig är att vi som konsumenter ska fundera ett extra varv kring vem vi köper av (och om att lägga ner tid på att bli snyggare verkligen är me time). Jag gör ju ett längre samarbete med Reserol eftersom jag vet att det festa av oss lägger ner mer eller mindre stora summor på hudvård och då tycker jag att vi lika bra kan styra de pengarna mot produkter som inte bara är bra, utan också lokalt producerade och av personer som verkligen jobbat inom läkemedelsbranschen. Ett stort plus är att Reserol inte bara riktar sig till kvinnor, slut på den könskodade huden. Tipsa mig om er bästa hudkräm! Read more