Det finns något som stört mig i kampanjen Size Me som tidningen Egoboost lanserat med en naken chefredaktör på pärmen. Jag har inte kunnat sätta fingret på vad det är. Jag gillar ju själv att vara naken. Sedan läste jag Lisa Magnussons resonemang och håller med henne. Det är en god tanke att visa alla sorters kroppar, men att sätter man inte samtidigt väldigt mycket fokus på dem och hur de ser ut istället för att hylla dem för vad de kan göra? (fast i och med det här blogginlägget kanske jag bara späder på mera kroppsdiskussion? och jag vill ju också bara väl) Size me är kampanjen som vill få oss att faktiskt reflektera över hur mycket energi, tid och tankekraft vi lägger på våra kroppar”, menar Egoboosts chefredaktör Isabella “Blondinbella” Löwengrip. Men det åstadkoms näppeligen genom att tubba kvinnor att visa upp sig, jämföra sig med varandra, bedöma sig själva och andra, att kort sagt lägga ännu mer energi, tid och tankekraft på sina kroppar. Sedan tipsar Magnusson om någonting mycket enkelt och naket: Badhus. Där finns kroppar av alla möjliga sorter, för dem som vill se sådana, och kropparna GÖR något, används till saker, är i rörelse, till skillnad från de stumma stilla stycken kött som vi begapar i till exempel Size me. Read more