Jag älskar social media, men jag avskyr verkligen allt positionerande. Som bäst är bloggar, twitter, instagram och facebook då folk diskuterar, uppmuntrar varandra, berättar historier, är små och stora och umgås. Så där som utanför internet. Som sämst är sociala medier när folk använder dem för att positioner sig. Då användare lägger fram en åsikt som mer handlar om att visa vem de är än att verkligen tycka någonting. Det blir oftast ett elitistisk von oben-perspektiv på dessa iakttagelser. Jag tror att jag avskyr det mer än smygreklam. Äckligt.Och jag antar att folk gör samma sak live, men antagligen i mycket mindre utsträckning eftersom man vanligtvis inte ständigt måste positionera sig inför sina kompisar. Och när jag var ute och sprang gladde jag mig åt att En varg söker sin podd pratade om motsvarande saker. Om hur folk positionerar sig och gillar saker mer för att skapa en bra image än för att hjärtat vill det.Nåja här kommer veckans läsning:En intervju med en av flickorna som lyckades fly från kidnapparna i Nigeria.Visst minns ni den där intervjun som Genusfotografen gjorde med kvinnorna som jobbat på American Apparell? Lady Dahmer förklarar varför det är viktigt att problematisera objektifiering och sexualitet.USA har en, ehum, liberalare inställning till droger än Finland. Dope Girls in L.A. (en av mina kurskamrater skriver ofta om braja och en av mina professorer erbjuder sig ibland att röka med hen). Och Yelp for Pot.Motherless by choise.Kvinnor i politiken i USA och hur vi förhåller oss till kvinnliga politiker (som ni vet finns det politiker och KVINNLIGA politiker).Aftonbladet granskar Nöjesindustrin och kommer fram till att det fortfarande är män som styr.Nanna Johansson beskriver den kreativa medelklassen. Read more