Den här teorin tycker jag var intressant: Vi inte är samma person idag som när vi startade våra konton på sociala medier. Herregud, vi har hållit på och positionerat oss själva i snart tjugo år. Många av oss vill he en fresh start, A big reset of the social graph, så där som när vi gick från Facebook till Instagram, vissa av oss till Snapchat och Twitter (förlåt X) och Instagram. Lämna gamla versioner av oss själva med pinsamma uppdateringar och dåliga bilder.Samtidigt vi vill gärna ha med oss en del av de följarna vi redan har. Orka börja från noll. Meta behöver erbjuda oss något något nytt och lite annorlunda eftersom FB och Insta inte längre växer (snarare tvärtom). In stiger Threads. Threads påminner ju mer om Twitter (förlåt X) genom att vara textbaserad, men det går också lätt att publicera bilder och videos. Meningen är helt enkelt att sänka tröskeln för folk att lägga ut grejer (exempel: tänk så mycket enklare det är att slänga in en bild på stories jämfört med i huvudflödet).Dessutom: Just nu handlar vår aktivitet på sociala medier allt mer om att kommentera händelser (och skapa content) än att lägga ut historier om våra liv (både privat och offentligt). Detta funkar bättre på Threads och Twitter (förlåt X) där texten har större betydelse än på Instagram. Selfie-eran är över. Eller sociala medier kommer bestå av a) skapat innehåll b) kommenterat/reaktioner på innehåll. (samtidigt har aktiviteten på Threads sjunkit med 70 procent sedan lanseringen, men det sägs vara helt normalt för en ny tjänst).Här finns veckans nyhetsbrev. Prenumerera gärna!