På sistone har jag fått göra några jobb för Yle. Väldigt kul! Recenserade Ivanka Trump-boken “Women who work” förra veckan och i dag ligger en text om Kalevala korus kampanjvideo “Kesyttämätöntä kauneutta” på sajten. Jag skriver om reklam och feminism och om hur företag åker snålskjuts på bland annat feministiska och kroppspositiva rörelser. I morgon kväll sänds också en radiodiskussion med mig och utgångspunkt min text. Här ett utdrag: “Alla dessa reklamer, H&M, Dove och Kalevala Koru handlar nämligen om kvinnlig skönhet. Vi utgår fortfarande från att kvinnor skall och vill vackra. Till och med uttalat feministiska reklamer har som utgångspunkt att skönhet är det viktigaste försäljningsargumentet. Må så vara att det är olika sorters skönhet, men grundtanken är ändå att kvinnor strävar efter att vara vackra. Hur vi än definierar skönhet stannar reklamen vid att kvinnor bedöms och därmed objektifieras på grund av sitt utseende.” Read more