‘d6ver frukosten p’e5 Engel b’f6rjade vi spontant tala om f’f6rlovningsannonser. Till veckans h’f6jdpunkter h’f6r ju att ‘f6ver en stor kopp kaffe (med pikulite mj’f6lk), sm’e5tt bakfull, bl’e4ddra igenom s’f6ndagshufvudstadsbladet och uppdatera sig om vem i Ankdammen som gift sig, stupat, d’f6pt sitt barn, pressat ut en bebi eller -just det- f’f6rlovat sig. Till denna s’f6ndagsritual h’f6r naturligtvis ocks’e5 koreografi som nickningar och menande kommentarer som: “Seeer man p’e5, Camilla och Anton har f’f6rlovat sig. Sidu, sidu”. Minst ett ‘f6verraskat: “Hast du mir gesehen! Pelle och Anna har f’e5tt barn!” h’f6jandet av ‘f6gonbryn samt gillande, dovt hummande. Underh’e5llning n’e4r den ‘e4r som billigast. Under en pl’f6tslig stund av kreativitet kom vi fram till att man kunde vidareutveckla konceptet med annonser. Rubrikerna: “Fr’e5gat chans p’e5“, “Flyttat ihop“, “Gjort slut/Skiljt sig“, “H’e5ller en paus“, “‘c4r otrogen med” osv. kunde g’f6ra familjesidorna ‘e4nnu intressantare. S’e5 att man inte beh’f6ver spekulera g’e4llande folks civilstatus. Read more