Ebba skriver att bloggarna har utvecklats från att ha varit bilder på lunchen, sig själv och dagens outfit till att påminna allt mer om magasin. Inte så konstigt att annonsörer och PR-byråer fått upp ögonen för de här texterna och bilderna som folk producerar.En välskriven blogg är som ett litet magasin med personligt tilltal. En skön mix av tips och inspiration inom mat, mode, tv, trender, kändisar och livsstil. Och så lite flärd, förstås. Och jag håller med. Jag läser visserligen en massa magasin också, men gillar att läsa riktigt välskrivna bloggar eller bloggar med fina bilder och tips eller bara intressanta texter. Mode, tv, livsstil, mat, inredning, jämställdhet, åsikter och ja ni fattar. Och så har jag nåt slags naiv personlig princip att hålla mig från att gå in på bloggar som snackar skit eller bara är motsvarigheten till en sensationslysten kvällstidning. Mitt besök gör ju inte så mycket till eller ifrån, men jag intalar mig själv att jag åtminstone inte fördummas själv. Det här är kanske nåt slags grej som smyger på en då man blir äldre eller får barn och vill bli en lite bättre människa. Usch så äckligt präktig jag låter. Förlåt för det. Men jag tror att Anna Skippers devis i programmet Du är vad du äter går att använda också i textammanhang. Du är vad du läser. Typ. Read more