Härom dagen berättade en bekant att hon fått ett presentkort till ett av stans lyxigaste span. Hon satt ensam i bastun när ett par kom in började hångla. Bekantingen kände sig obekväm och gick ut och hörde inom kort att det idkades samlag i bastun. Hon tyckte att det störde hennes spa-upplevelse och meddelade personalen om vad som. Personalen skiljde åt paret i älskog och berättade sedan för min bekant att kåtbockarna hade bett om ursäkt. Av personalen. Min kompis gick besviken därifrån. Jag föreställer mig att det egentligen är ganska lätt att skapa bra fiilis hos sina kunder. Byt ut trasiga/dåliga produkter med ett leende. Bjud en missnöjd restaurangkund på ett glas vin eller dessert. Uppgradera hotellgästen som är sur. Kunden har rätt fast hen har fel. Välviljan man får av sånt vinner lätt en besviken kund som sprider sitt missnöjde vidare. I dag svängde Vid och jag förbi den trevliga cykelaffären på Fabriksgatan. Mannen som äger affären talade i telefon och hans sommarjobbare konstaterade att det kostar fem euro att få mina däck pumpade*. När cykelmannen såg att det var Vidar och jag bjöd han på pumpningen. Vi brukar nämligen alltid anlita honom. Det var en liten grej och handlade bara om fem euro, men det gjorde mig ändå på riktigt gott humör. *att få “sina däck pumpade” kunde vara en eufemism för nåt snuskigt. Read more