En sak jag är noga med är, förutom att borsta tänderna, att vara trevlig mot folk som jobbar med kundservice. Jag har en känsla av att de här personerna får uppleva mänsklighetens mindre trevliga sidor. Samtidigt kan jag bli på så gott humör när jag pratar med någon som verkligen tar sitt jobb på allvar. Magnus fyllde år i början på september och jag hade bland annat köpt den här skjortan online. Födelsedagen kom och gick, men inte skjorta dök upp. Några dagar senare fick jag ett meddelande om att paketet levererats, men kunde jag kunde inte hitta det nånstans. Jag kontaktade kundservice och fick snacka med Alan som var otroligt förstående och trevlig och lovade ersätta skjortan om den inte dök upp. Idag dök paketet upp och jag mailade glatt Alan, som genast svarade lika glatt. En liten solskenshistoria. Jag kom att tänka på det här med kundservice när jag lyssnade på Svenska dagbladets podcast Blenda, vars senaste avsnitt handlar om youtubern Pontus Rasmusson som tydligen lurar barn på pengar. Pontus föräldrar är de som sköter om kundservicen och verkar inte göra ett så bra jobb. Jag kan rekommendera avsnittet. Och att hålla ett öga på sina barn om deras idol heter just Pontus Rasmusson.Har ni jobbat i kundservice? Berätta gärna om upplevelser!