Minns ni den där influencern som limmade in sig själv på olika destinationer i världen och sen gjorde samarbeten med stora företag? Det var samma person som lade upp en bild från Venedig där hon åt pasta. I bildtexten stod det att hon såklart inte ÅT UPP pastan utan “gav den åt en hemlös”. Samtidigt rapporterar The Atlantic om att tonåringar i USA fejkar att de gör samarbeten på Insta. Det är mer kreddigt än att få en en liten blå verfikationsplupp. Alltså samtiden. Jag undrar hur det kommer att bli för Vidar och Majlis. Kommer de att tycka att vi var helt sjuka i huvudet och arroganta som konsumerade som vi gör och liksom BLEV varumärken eller kommer de att anamma samma still och inte se så stor skillnad på individ och företag? Eller blir världen allt mer polariserad där de som har bra jobb och löner inte behöver utsättas för reklam, medan de längre ner i den ekonomiska hierarkin får betala med sina personuppgifter och ständigt reklamflöde. Så där som det redan nu är med nyheter, de som inte har eller förstår vikten av nyheter plockar med sig gratistidningar, medan de som har råd och kunskap prenumererar. Okej, grovt draget, men ni fattar. Äh, nu gör jag precis det jag skrev om i det här inlägget. Bara babblar på utan eftertanke. Borde kanske ta det i podden istället. Read more