Jag har ju varit ledig i sex dagar och det var underbart, men jag måste erkänna att det också är skönt att vara hemma igen efter den här bootcampen bestående av vågor. Ska nu ligga på soffan, kolla på Succession och äta pasta. Trots ledigheten har jag ändå läst och samlat på artiklar, men inte lagt ihop dem förrän nu, lördag morgon hemma i Santa Monica. Men nu sätter jag igång så du får ordentligt med påskläsning.Innan vi går över till länkarn vill jag tipsa er om den här podden som handlar om hur man övertygar folk bäst. Inte minst i sälj- och köpsituationer, men också när du förhandlar om lön, jobbar som advokat i rätten eller arbetar på en valkampanj.Kort förklarat: välj noggrant ditt/dina starkaste argument och håll dig till det. Du kanske har lust att lägga till alla argument du kan komma på, vissa lite svagare än andra, men strunta i det. De svaga argumenten försvagar det du vill övertyga motparten om. Less is more när du ska övertyga någon.Det här går också att använda för motsatt effekt. Ett bra exempel på hur mer information kan tona ner vissa delar är när läkemedelsbolag gör reklam för mediciner i tv. I slutet räknar de blixtsnabbt upp alla potentiella biverkningar. En lång lista där klåda, nysningar och långa tånaglar ligger sida vid sida med stroke och hjärtattack. Om läkemedelsbolaget bara nämnde stroke och hjärtattack skulle de flesta nog tveka, men instoppade i en lååååång lista av mindre farliga biverkningar försvinner allvaret.Här finns länkarna.