Majlis fr[gad emig igår om sommaren är slut nu eftersom det är så kallt, men jag kunde trösta henne med att sommaren knappt kommit igång. Det kommer att bli bättre väder snart. Dessutom är det ganska mysigt med regniga dagar. Jag tog mitt sedvanliga morgondopp, den här morgonen i duggregn och 15 grader celsius. Det var på en konstigt sätt ändå välidgt skönt. Jag tycker om att känna hur kroppen fort vänjer sig vid det kalla vattnet och hur varm man är inbord när man väl kommer upp igen. Vi fick för övrigt ingen fisk och i hemlighet är jag lite glad för det. Tycker det är så brutalt med kroken i munnen. För övrigt har jag ingen möjlighet att vara vegetarian under semestern med mamma, hon vägrar konsekvent ta det i beaktande och jag orkar inte bråka om det eftersom ingenting ändå förändras. Om det gör henne lycklig att servera kött ska hon få göra det. Vi har så få veckor tillsammans. Sleepy lever sitt bästa liv här ute. Galopperar omkring och stjäl våra bollar när vi spelar badminston och baseball. Sedan vill han att vi jagar honom och det gör vi så gärna. När jag var uppe på mitt förlag i Stockholm fick jag den här. Inte en bok jag spontant plockat ur hyllan, men som jag verkligen gillar. Den handlar Anna-Britt Agnsäter som jobbar med att undervisa svenskar i näringslära och matlagning under 1900-talets första halva. Hon åker hela vägen till USA och kommer hem med ny kunskap om mått och temperaturmätare i kött. Vad läser ni?